Pelisäännöt

IsRat pelisäännöt

Seurallamme on yhteiset pelisäännöt, joita on laadittu yhdessä hallituksen ja seuran aktiivisempien jäsenten kanssa. Pelisääntöjen avulla voimme harrastaa tasavertaisesti ja turvallisesti hevosharrastusta. Pelisääntöjen tarkoituksena on vaalia hyviä käytöstapoja, tasa-arvoa, hevostaitoja sekä päihteetöntä harrastusympäristöä.

Pelisäännöt on kirjattu myös seuran toimintalinjaan.

Fair Play

• Seurassamme kaikki jäsenet ovat samanarvoisia taidoista ja kokemuksesta riippumatta.

Turvavarusteet

• Kaikkien seuran jäsenten tulee käyttää ratsastuskypärää ratsastaessa yhteistyötallilla, jossa seura toimii. Seuran järjestämissä estekisoissa turvaliivin käyttö on pakollista.

No smoking

• Emme tupakoi tallialueella emmekä missään muuallakaan missä olemme edustamassa seuraa. Emme myöskään käytä päihteitä hevosten kanssa työskennellessämme.

Muiden auttaminen ja opastaminen

• Kokeneempien velvollisuus on ohjata aloittelijoita kaikissa seuran toimintamuodoissa jo pelkästään aloittelijoiden oman turvallisuuden kannalta.

Hevosen hyvinvointi

• Hevosen hyvinvointi on seuran tärkeä pelisääntö. Hevosen hyvinvointiin kuuluu sopivien varusteiden oikea hoitaminen ja käsittely ja sopiva määrä ravintoa, liikuntaa ja lepoa.